tisdag 3 maj 2016

Folsyran är min värsta ovän

Nu har det slagit över totalt för henne tänker ni nog. Folsyra som är så himla bra att ta! Inga biverkningar! Bara nytta!

Jo. Men den där jäkla burken, den påminner mig varje dag om att den kanske är onödig. Ett onödigt hopp. Att jag gör mig desperat löjlig som tar fram den lilla tabletten varje dag när det kanske ändå är helt i onödan. Att troget peta i sig en tablett som bara gör nytta om det blir ett plus på stickan, ett plus som vill stanna kvar och inte försvinna med hoppet på vägen bort.. Det känns fåfängt.

Även en bra dag i övrigt- och sådana har jag haft flera nu vilket är härligt, orken är bra, lustigt nog verkar det som att tabletten och sprayen inte gör det dubbelt dåligt utan liksom tar ut varann så att jag mår bättre än när jag tar dem var för sig.. en sån dag blir det ett litet litet slag i magen när jag tar fram burken. Spray o tabletter för IVFen ja, de tar jag utan minsta ångest faktiskt, men den där folsyran som även de "friska" tjejerna tar. De som lyckas, de tar folsyra.För mig känns den inte som en del av behandlingen för att kunna lyckas bli gravid, den gör bara nytta om det blir PLUS, får jag inte det är den onödig och en ständig påminnelse om att jag var så löjlig att jag vågade hoppas.

Jag kan inte förklara bättre än så. Kanske skulle sluta ett tag o börja när vi kommit närmare att se om jag ens ska få börja med sprutor. Nu ligger det ju veckovis bort. Suck.

Sammanfattningsvis, humöret o orken är bättre, men folsyran är mitt största problem. Snart ersatt av att försöka sluta med tabletter.. o ser om det blir mens på det så vi får en ny koll. Nytt försök för att se ifall kroppen lyder. Det känns oklart.


1 kommentar:

  1. Jag är helt enig med dig! Exakt sådär känner jag också med den där jäkla folsyratabletten! Jag slutade faktiskt med den en stund mellan två behandlingar, kändes meningslöst att ta den. Men sen läste jag någonstans att man helst skulle ta den i 3 månader innan man blev gravid, så då startade jag igen. Vid varje misslyckat försök känns den dock som ett hån mot mig.... Men en dag ska vi nog få användning för den "på riktigt" :)

    SvaraRadera