måndag 9 maj 2016

Nu går det undan.. eller inte alls?

Upp som en sol..? Och eventuellt ner som en pannkaka. Standard i IVF-cirkusen.
Idag efter lunch verkade mensen komma- redan! Tjoho! Hann ringa Linköping innan de stängde telefonen, inte för att det gjort nåt för behandlingen om det dröjt tills imorgon men min sinnesfrid var himla tillfreds med att få prata med dem. Dels för att få besked om vad som händer nu och kanske dels för att för en gångs skull få förmedla att min kropp är duktig och gör som jag/vi vill ;) Är man frustrerad över sin struliga kropp större delen av tiden är det liksom en lättnad när den oväntat gör som man vill, nästan så man vill klappa på sig själv och bara "Bra jobbat kroppen, titta vad du kan!".. haha!

Well, Linköping sa att de tyckte att jag skulle göra ultraljud (vilket vi i svängen gärna förkortar UL eller möjligen VUL- vaginalt ultraljud står det för) och lämna nytt blodprov, östradiol kollar det då. Egentligen nu på torsdag vilket lät bra, men eftersom mitt hemsjukhus var så extremt sega med att skicka vidare proverna sist ville jag veta vad jag skulle göra om Linköping nu inte ringer på fredag. Då ändrade de sig och satte undersökningen på onsdag istället. Tro mig, jag kommer spraya som en besatt tills dess. Inte missa en timme! Kruxet är att nu har mensen istället totalt stannat av och jag är supernojig över att det inte ska komma igång så att det inte ser bra nog ut på ultraljudet :( Argh, alltid är det något. Men OM det funkar och kommer igång och OM allt ser hyfsat ut på ultraljudet och OM sjukan får iväg proverna i tid och OM proverna ser bra ut- då kommer jag börja med sprutor i slutet på veckan. Och då är det bara ett par veckor kvar till äggplocket ska vara på gång.. hisnande.


4 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att mensen beter sig! Genomgår just min första IVF och uppskattar känslan av att man inte är ensam i denna berg- och dalbana.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det verkligen, jag uppskattar också att läsa andras erfarenheter för det är ju så ensamt på nåt sätt att vara mitt i detta.. i alla fall jag upplever det så.

      Radera
  2. Heja heja✊✊✊ sprutorna tar man mellan 10-18 dagar informerade de mig om när jag frågade. Så inom 3 veckor har du ju äggplock om allt går som det ska! Håller alla tummar jag har.✊✊

    SvaraRadera