onsdag 11 maj 2016

Lyckliga gynekologer

Ja, det är då aldrig riktigt lätt att veta hur man ska ta emot besked från de här underlivsfotograferna som även kallas gynekologer. Förra gången fick jag ju höra av en glad kvinnlig gyn att jag hade såå fin slemhinna och ägglossning och borde bli gravid DIREKT! Yes yes, Linköping tyckte ju tyvärr inte detsamma och beordrade mer hormoner som ni vet. Själv var jag lite skeptisk till den där mörka cirkeln de kallade äggblåsa, för jag har fått cystor på äggstockarna ungefär en triljon gånger förr och de brukar se ut sådär.

Dagens besök? Aaah, fin slemhinna (den har jag hört förr, intar en skeptisk hållning till detta) och tadaa ägglossning igen! (Varpå gynekologen glatt fotograferade cystan på samma plats och exakt lika stor som förra gången.) Hmmm. Försökte förklara att det satt en likadan där sist och att det kanske kunde vara samma- de tar ju bilder på den liksom- men gynmänniskan babblade vidare om att åh så fin ägglossning fast vänta lite du har ju mens då kan du inte ha ägglossning fast det ser ju ut så titta på bilden där syns det faaaast du har ju mens.. (Ni märker förvirringen.) Jag gillar inte cystan men håller den sig i schack så gör den, inte mycket att göra nåt åt. Sist oroade den mig mer men då visade det ju sig vara slemhinna och blodprov som styrde Linköping så jag håller mig avvaktande tills blodprovet gett sin dom. De sa att de skulle ringa dagen efter men återigen lärde jag mig en del av att klättra på väggarna i tre dagar sist, så jag hoppas på svar senast fredag. Måste jag gå svarslös över helgen blir jag grinig på riktigt..

Håll tummarna <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar