torsdag 12 maj 2016

Nu kör vi!!

Idag ringde Linköping (i tid, prisa gudarna!) och en fåordig kvinna nämnde inte ett dugg om hur det gått med undersökning eller provsvar utan sa bara att hon skulle lämna ordinationer. Vågade inte riktigt tro att det var på riktigt först men jodå- nu kör vi igång! Eller nu och nu, imorgon. Men det känns som nu ;) Olämpligt nog jobbar jag dygn imorgon och kommer alltså behöva ta mina första injektioner smygandes på personaltoaletten. Det känns verkligen inte ultimat men lätt värt det för att få komma igång :) Gissar att de vill att jag ska börja imorgon och inte idag för att matcha bättre för äggplock i förhållande till helgerna, men vem vet.. 

Nya ordinationen: Fortsätta med spray fast istället för 2 doser 4 gånger per dygn blir det nu en dos tre gånger per dygn (det tackar jag för!). Ta Fragminspruta mot blodpropp en gång om dagen (blä, den svider). Ta 187,5 enheter gonal-f spruta dagligen. (Vad är det för siffra, 187,5? Kunde de hitta något ojämnare..??) Ser inte alls fram emot att sticka mig, gammal nålfobiker som jag är, men det känns ju extremt värt det. Sist jag tog fragmin hade jag blodproppar i benet och det är en mycket tråkigare anledning att plåga sig ;P 

Nästa gynundersökning + blodprov blir den 18e, så jag kommer medicinera i 6 dagar innan nästa besked- det dröjer ju alltid till dagen efter. 

Fortsättning följer!


#gonalf #suprecur #ivf #fragmin

4 kommentarer:

  1. You go Girl�� nu är du äntligen igång på riktigt�� heja heja✊✊

    SvaraRadera
  2. By The way. Det verkar som om linköping har öppet mån-lör.Vi hade äggplock en fredag men vi först göra återinförandet på måndagen��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhå, ja jag trodde det var mån-fre så det var ändå bättre än väntat.. vet ju att en del kliniken kör även på helgen om det kniper men det brukar mest vara de privata tycker jag vad jag läst? :)

      Radera