fredag 6 maj 2016

Hormonernas julafton

Jaha.. det gick väl lite för lätt (med biverkningarna då- IVFen står ju still). Idag kändes det ordentligt, hade en grisdag på jobbet, hann inte äta lunch alls- hade sagt från morgonen att jag absolut inte kunde jobba över men fick ändå slita mig därifrån med sura miner som följd, helt sönderstressad. Och den  jag ska vända mig till med frågor och som är huvudansvarig, han lyckades få mig att känna mig som en jubelidiot varje gång jag ringde för konsult. Varje jäkla gång. Istället för att svara kom han med gliringar. Det har jag märkt förr och jag vet inte varför han inte gillar mig och är så dryg, det är hans jobb att vara konsult och han får sjukt bra betalt för det. Och även om jag mörkt det förr och alltså vet att jag inte är helt hormonell på det viset, så kunde jag inte hantera det. Satt med tårarna rinnande och var helt förvånad över mig själv, hade en prao på arbetsrummet också och fick dra en nödlögn om pollenallergi (det skyller jag på när jag drar nässprayen i tid och otid..). Sitta på jobbet och gråta framför någon jag inte alls känner, vuxna människan.. suck. Då kändes det att hormonerna talar.

Sedan är jag helt låg, som jag var på vissa tidigare hormonbehandlingar. Inte alls ovant att jag blir sån på Provera. Det är en fantastisk dag ute men bara tanken på att gå hundpromenaden får mig att vilja lägga mig i fosterställning med rullgardinen nere. Bara helgen också sen ska jag sluta med tabletterna och hoppas på mens och att sprayen tar bättre.. Hoppas det funkar för jag kan inte vara så här låg i längden, livet blir outhärdligt.

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att det löser sig snart! Om det känns lite bättre lipade jag inför hela mitt kontor idag och en praktikant när mensen kom på mitt första IVF försök. Det är ok att tappa ansiktet när vi går igenom denna terror som IVF innebär. Hoppas du får komma igång med sprutorna snart. Jag har också linköping som RMC by The way..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackars dig, det förstår jag verkligen :( I jämförelse är ju mitt verkligen ingenting. Hoppas du känner dig trygg med RMC, jag är ju lite kluven men har inget att jämföra med. Läkaren kändes jättebra, det är telefonkontakterna jag blir galen på.

      Radera
    2. Ja alltså okänsliga tycker jag att dom är när man ringer. Men när jag var där på till exempel äggplock var dom supermysiga. Men man drar sig lite för att ringa till dom. Håller alla tummar jag har för dig✊✊ nästan skönt med sprutorna för då har man något att fokusera på. så hoppas att du hamnar där snart😊

      Radera