fredag 29 april 2016

För oss där sprayen inte funkar

Ett kort inlägg ifall jag har några följare som också ska nedreglera/håller på med det och vill veta mer exakt vad som sagts:
Enligt sköterskan på kliniken händer det att man inte blivit tillräckligt nedreglerad då och då, och liksom för mig händer det att tjejen ifråga får cystor på äggstockarna. (Jag har dock väldigt lätt att få det på de flesta hormonbehandlingar.)

Nu kommer jag ta:
Suprecur nässpray 1 dos i varje näsborre var 6e timme - alltså 4 gånger om dagen,
plus
Provera 10 mg 1 gång om dagen i 10 dagar för att sedan hoppas på att få mens och "starta om". Men sprayen ska jag fortsätta med hela tiden, och kommer inte gå ner i dos förrän det är dags att börja med sprutor. Som det ser ut nu åtminstone, man blir lite luttrad av att de byter plan jämt..

Trevlig helg på er, nu reser jag bort ett par dagar och hoppas återkomma med ny pepp och ork! Lycka till alla ruvare där ute!

2 kommentarer:

  1. Oj vad krångligt det verkar! Hoppas det det blir någon ordning på det hela nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera