torsdag 28 april 2016

Nya bud, ny behandling, ingen sömn..

Jag har läst massor om IVF men hittills inte läst om någon som fått göra det jag ska göra nu; ta doser var 6e timme dygnet runt. Det kan låta harmlöst men för någon som har väldiga problem med sömnen som en av alla biverkningar (och enligt kliniken blir biverkningarna sannolikt värre nu med högre dos) låter det som tortyr. Om jag tar en dos innan jag ska sova, säg att jag med tur och sömntablett somnar inom en timme därefter, sen ska klockan ringa igen efter 5 timmar och då ny dos, sedan inte kunna somna om.. det blir 5 timmar per dygn om jag har tur. Somna om är väldigt osannolikt att jag fixar med tanke på hur det sett ut nu under behandlingen. Suck. 

Det plus att jag ska ta en kur utöver sprayen; tabletter för att dra igång blödning. Yey. 

Känns bara fel alltihop, hade velat köra kort protokoll och inte tvinga kroppen att stänga ner när den uppenbarligen inte fungerar med det. Men kliniken vidhåller att långt är bäst. Jag vet inte det jag, känns som bullshit, för hade långt alltid varit bäst borde ju alla kliniker köra det alltid! Är redan jävligt less. Och grinig på att man inte får nån vettig info utan bara att "allt är normalt" hela tiden. Det är fan inte normalt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar