måndag 4 april 2016

Man ska se det positiva!

Galghumor har räddat många och jag tänker tillämpa det även nu, när orken finns. Och så ren överlevnadsinstinkt. Det här med infertilitet/IVF är ju deprimerande så ingen ände finns på det, så nu tänker jag försöka vända på steken. Istället för att ha dåligt samvete över att jag dricker koffein "Gud hur ska jag kunna sluta sedan, jag borde sluta redan nu!" tänker jag njuta av min iskalla Cola light när andan faller på. Jag har tillräckligt många anledningar att må dåligt, så nu ska jag försöka lägga ner det här med att lägga sten på börda och klandra mig själv. Ska man plågas av annat kan man lika gärna försöka njuta och se det som nåt BRA under tiden. Inte "snyft snyft ingen graviditet så jag kan väl ta lite vin på den där födelsedagsfesten då..jag är så kass uhuhu" Nej, nu är det slut med det.

Till helgen blir det jag som lyxar till det med en god vän och dricker min favoritchampagne. För att jag kan. Jag ska äta snuskigt goda ostar som jag inte får äta om jag är gravid, och njuta av det. Dricka cola och ta en Ipren dagen efter om jag blir bakis ;) O köpa sushi när jag vill. Osv.
Jag tänker fortsätta ta hand om mig själv så gott det går, försöka röra på mig några gånger i veckan, ta mina tillskott, inte hysteriäta godis i onödan.. men i övrigt tänker jag satsa mer på livsnjutning nu. Det får vara bra med att plåga mig själv med dåliga tankar om att jag är dålig-sämre-sämst. Det kommer komma dåliga dagar och bra dagar, men jag ska försöka att inte sänka mig själv mer än vad omständigheterna redan gör.

Det är dags att ta tillvara på det jag kan njuta av!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar