lördag 23 april 2016

Inte på tjocken men rund ändå

Ja ni vet. Hormoner. Mycket hormoner. Aptiten varierar med dagarna och well, nu är den fastlåst på "Ät ät ät, mår du illa? ÄT MER!". Man kan säga att jag kör motsatsen till beach2016 ;) Det är ju inte så kul, förstås. Känner mig klumpig, uppsvullen (inte bara fett..) och oattraktiv. Blä. Beklagade mig för min syster angående vikten, och hon (som hör till den brutalt ärliga, inte så förskönande typen) sa "Jo men du var ju smal förra året." Tack tack. Ska tänka på det :P Stor tröst!

Hur eller hur, hormoner till trots har jag lyckats jobba alla pass utom ett den här veckan. Imorgon också, sen är den över. Heja mig! Och jag vägrar vara arg på mig själv och nedvärdera mig själv på samma sätt som jag gjort förr, för jag vet att den här perioden av hormoner är tillfällig och kan leda till något bra. Går jag upp lite så får det bli så. Nu har jag fokus 1: Fixa IVF. 2. Fixa jobbet under tiden. Allt annat får bli sekundärt, så länge jag mår så bra som jag kan. Viktigast är att jag får i mig av nyttigheter också och rör på mig när kroppen tillåter.

Så på synda-temat; kvällens treat- kladdkaka med hackad nötchoklad på! Det är ju ändå lördag. Den ska vi smaska i oss av innan det blir sängen tidigt för min del, och hoppas på bra nattsömn inför söndagens jobbpass på nästan 12 timmar.
Ha en mysig lördag allihop =)


4 kommentarer:

  1. Kunde lika varit jag som skrev delar av detta inlägget! "Skönt" att läsa att fler än mig får en galen aptit av alla hormoner. Jag har liksom ingen botten just nu, är sjukt jobbigt! Och likt som dig så är jag inte nöjd med de kroppsliga förändringarna... Mer fett, främst på magen men också en slags svullenhet genrellt. Känner mig plufsig! Som du skriver måste vi tänka på att detta är tillfälligt, när vi väl fått belöningen får vi ta tag i operation smalhet igen ������ Tänker däremot på att röra mig massa (älskar träning så är inget problem) plus att äta nyttigt. Äter dock godis på helgerna, man lever ju bara en gång ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, en dag i taget så får vi ta vikten sen. Blir det bebis får det vara värt det =)

      Radera
  2. Haha jag tänkte precis samma😂😂 under sprutperioden åt jag allt jag kom över! Shit vilket sötsug!// Em

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera