tisdag 12 april 2016

Dag 1, IVF1


Ja då var det dags! Har pratat med RMC och om två veckor blir det ultraljud och blodprov för att kolla så att jag är nedreglerad (ingen egen ägglossning). Spray tre gånger om dagen, urk, hoppas verkligen jag inte blir så dålig som jag vet att jag kan. Men men, så kort tid, bara att köra!! Konstigt nog ville de ta om infektionsproverna igen eftersom de tyckte våra var lite för gamla. Känns lite konstigt när det bara är några månader, vad är oddsen att vi skulle dragit på oss HIV liksom? Men men, bara att lämna fler rör. Mannen ska också lämna, han lär bli lagom glad åt det (tror att han tycker det är lite sådär med sjukvårdsbesök men han skulle aldrig erkänna det ;)

Hoppas jag får trevliga läkare när jag ska springa på gyn och kolla, eftersom jag kommer få gå på lite halvakuta tider lär det ju finnas risk att det blir olika varje gång.. Och jag gillar INTE att bli undersökt och framförallt inte av någon jag inte får förtroende för. Men allt för bebis..! 

2 kommentarer:

  1. Spännande! Håller tummarna att du lyckas och allt går bra på första försöket!=)

    Jag gillar inte heller undersökningarna=( det känns ju som att man borde vänja sig och tycka det är lite mer ok någon gång. Men jag har då inte kommit dit än. Men jag håller med, allt för bebis!

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte också undersökningarna var jobbiga i starten. Men nu efter att ha genomgått 3 inseminationer, ett färskförsök och ett frysförsök med massa ultraljud per försök har jag blivit van att läkare är down there. Nu hoppas jag dock att du ska hinna få en bebis innan du är uppe i så många försök som mig :)

    SvaraRadera