onsdag 13 april 2016

Suprecur (nässpray) och måendet

Då har redan biverkningarna hunnit trilla in. Jag är inte alls typen som läser listor på Fass eller i bipacksedeln om biverkningar men nu gör jag det för detta inlägg för att försöka att inte skriva saker som kan bero på annat. Jag var inställd på att det skulle gå som förra gången men hittills har det börjat helt annorlunda! (För nya läsare: jag har redan använt denna spray fast inte för IVF utan som endometriosbehandling.. tro mig, det är jäkligt mycket mer motiverande denna gång!)

Förra gången: Tappade 7 kilo första veckorna eftersom att magen blev helt förstörd. Trött som tusan då sömnen inte fungerade (blev hemskickad från jobbet flera gånger eftersom jag antagligen såg helt förstörd ut, blev sjukskriven heltid halvt om halvt mot min vilja men kämpade mig tillbaka till jobbet på 50% och kunde inte jobba mer än så under behandlingen). Detta trots att magen stabiliserade sig rätt bra efter ett tag. På sikt började jag tappa rätt mycket hår. Endometriosen blev urjävlig första tiden dessutom.

Nu: Har bara tagit ett par dagar men känner redan av rejäl yrsel (usch!) och har i princip hetsätit innan dess. Ja herregud. Kanske går upp 7 kilo denna gång ;)

Sen är det klart att det smakar skit om man får ner det i halsen, som med vanlig nässpray, och det är ju lite pass att behöva ta jämnt utspritt över dygnet. Det ser jag iofs som lyxproblem som inte stör mig. Värre blir att jag kommer behöva ställa klockan tidigt på lediga dagar, snyft.. jag värderar min sömn högt :) Men återigen, så kort tid är det ju så bara att köra! För min del är nog denna vecka ok då jobbet inte är så tungt men nästa vecka går jag skift + jobbar heldag på söndagen och det oroar mig lite hur det ska gå. Men som min läkare säger, det spelar ingen roll i långa loppet. Måste jag sjukskriva mig så får det bli så! Jobba hinner man göra i livet, IVF gör man inte många gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar