tisdag 26 april 2016

Vem ska trösta knyttet?

Idag är det tungt. IVF1 blir sannolikt avblåst innan jag ens kommit till sprutorna :´(
Ni som följer vet att jag försökt vara positiv. Det har gått riktigt bra, känt mig lugn, kunnat hantera biverkningarna som periodvis varit tunga, skit från jobbet osv.

Men inte nu. Första ul idag för att kolla om vi kunde gå igång med sprutorna och vilken dos jag skulle ha. Lämna blodprov. Men på gynundersökningen såg de alla tecken på ägglossning i högform (ödets jävla ironi när man inte haft det vettigt på ÅR men nu när man inte ska ha det..!) och det får man inte ha. Läst tidigare om en del olyckliga som behövt punktera, vänta ut, få bort blåsor på nåt sätt. Så jag visste ju att det kunde hända, men jag står ju på sån högdos läkemedel direkt bara för att de inte ville chansa.. och det har inte hjälpt ett skvatt. Alla tankar, jag som försökt planera jobb, inte ens vågat ta en tid hos frisören beräknad vecka för äggplock, levt dessa dagar och försökt tänka att jo men jag måste förbereda mig på att det kan bli missfall på första försöket men att bara jag får nåt ägg till frysen så kan jag leva med det.. men att inte ens få komma till äggplock?? Det är ett slag i magen.
Som fin avrundning på besöket lyckades sköterskan pricka in nån nerv (aldrig hänt innan och jag har lämnat mååånga rör genom åren) så blodprovet gjorde vidrigt ont. Sen skulle jag gå och jobba hela arbetsdagen fast jag bara ville hem och lipa. Och ringde Linköping som de skulle under eftermiddagen och lämnade besked om hur vi ska göra nu? Nope.

Tog ägglossningstest (Clearblues dyra historia) när jag kom hem men det var negativt. Så vet i sjutton vad kroppen sysslar med. Jag känner mig helt nedtryckt och vet inte alls vad de ska ge mig som kan pressa ner ägglossningen om inte suprecuren fixar det.. och jag vet inte om jag klarar ännu högre doser. :(

Enda ljuspunkten idag är gynekologen som tydligen är expert på endometrios vilket var jätteskönt att kunna prata lite snabbt om. Hon var väldigt peppig och inte dummare än att hon förstod att beskedet idag var allt annat än bra, men hon försökte kompensera på äkta gynekolog-vis och sa strålande glad att "Men du har jättefina flytningar!". Ja herre gud. Mycket får man höra under den här resan. Hon får i alla fall en guldstjärna för att hon försökte :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar