lördag 16 april 2016

Dag 5 och tonårsfejs

Yep. Då har finnarna anlänt. Inte våra grannar från landet bredvid utan de där man tyckte man skulle slippa efter tonåren. Mina har intagit sina positioner i pannan med vissa kusiner som dyker upp på hakan o näsa. Mycket klädsamt, matchar min svullna mage och fettiga hår.. ;) Nu vet jag ju att hormoner styr min hy enormt mycket men jag vet också att det jag gör på utsidan kan påverka en viss del. Jag är alldeles för lat när det gäller min ansiktsvård, trots att jag vet att den mår bra av att peela regelbundet orkar jag sällan göra det. Då var det rätt passande att jag unnat mig själv att shoppa loss på Kicks (ibland får man såna rabattcheckar med 20% på en produkt, finfint när man ska köpa nåt dyrt)!


Dessa blev det, Clarisonic har jag kikat på i evigheter men varit för snål för att köpa. Men jag har sett massa recensioner som varit positiva så nu jäklar. Inte testat än, den ligger på laddning. Hoppas på bra effekt, bästa är att den bara tar 60 sekunder per omgång när man ska använda. Perfekt för en trött latmask!

Utöver maskinen köpte jag som synes en ansiktsmask från Emma S, den ska vara som en peeling fast man lägger den som en mask som bara ska sitta en minut innan man sköljer av. Testat nu precis och tycker den verkade göra en bra rensning, len hud som känns rengjord. 

Som ni märker så kör jag vidare på temat vara snäll mot sig själv. Tröttheten är rejäl och jag har inte mina fräschaste/snyggaste dagar i livet, men återigen- tänk om det blir bebis! Vad gör då några veckor av skräpmående? :) Hoppas ni alla har en fin helg!

2 kommentarer:

  1. Jag har också fått massa finnar, dock bara över brösten och ryggen denna gång. Sist var mitt ansikte förjävligt. Köpte dock nytt ansiktistvätt som tydligen även hjälper nu i ivf-en, så ansiktet håller än så länge ihop...hoppas det fortsätter så. Men visst är det störigt med hormonerna som strular med hyn...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det jobbigt! Har du nåt tips på vad det är du använder? =)

      Radera