onsdag 1 juni 2016

Tre eskimåer till frysen

Av sagda 14 blåsor blev det 16 ägg (vilket enligt läkarna är omöjligt så de måste ha räknat fel på blåsor), varav 8 befruktades och 1 sattes tillbaka, och av de 7 som långtidsodlades har 3 klarat sig till infrysning. Hade givetvis drömt om fler men är väldigt glad att vi fick något och att det är fler än ett- det hade varit så jäkla nervöst att förbereda för FET (fryst återföring) och inte veta om det skulle bli något iom att inte alla klarar upptiningen. Visst, tre är heller ingen garanti, men de skrev att 75% klarar det och då borde ju nåt av tre leverera tycker jag :)

I övrigt har jag känningar i äggstockarna. Det ger massa ångest, för det jag känt innan av Lutinus har bara suttit i livmodern. Men detta känns mer som hotande mens än innan :( Kommer bli en mycket orolig natt..

5 kommentarer:

  1. Du ska vara jätteglad att du fått hela 3 ägg till frysen, enligt min klinik är det bara var femte kvinna som lyckas med att få ägg till FET-försök ☺️ Jag kände också värk i äggstockarna under min ruvning, tänkte direkt att det var kört. Men tvärtom, dagen efter plussade vi! Så heja dig��������

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Intressant att det är sån skillnad på klinikerna, min sa att 40% får till frysen där så det är ju ändå närmare hälften. Var femte låter ju jättelågt!
      Än så länge falskt alarm så du kanske får rätt ;)

      Radera
    2. Det varierar verkligen masa vilken slags information man får gällande allt inom IVF, vi får båda vara glada att vi lyckades få ägg till frysen iaf, för det är långt ifrån alla som får det iaf :) Väldigt olikt det där med testdag också, på min klinik skulle jag ta graviditetstest 14 dagar efter insättning, fast tog blodprov efter 10 dagar :) Jag gjorde dock mitt hemmatest på ruvardag 11 och det gav tydligt utslag. Håller tummarna för er! :D

      Radera
  2. Åh stort grattis😊3 ägg är bra😉😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja jag är himla glad att de finns där, känns om tre små livlinor :D

      Radera