fredag 10 juni 2016

Seeeeen tid för ultraljud..

Fick tiden igår, onsdagen v 27 som först ska jag kollas! En evighets evighet. Tittar avundsjukt på andra som gjort IVF och får från vecka 6. Och jag ska gå till 8+1. Sitter det på fel ställe kommer det sluta med akutbesök långt innan vecka 8.. känns inte särskilt tryggt!! Men visst, fördelen är väl att OM det sitter rätt och OM hjärtat slår då så kan man få mer info om hur det ser ut, längre tid har ju gått. Sen ska vi köra KUB och även NIPT om allt går vägen så långt. Men den som lever får se (och inte har blött ihjäl av extrauterin graviditet)..

Kom på att jag glömde ett av mina tydligaste symtom. Så-himla-kissnödig. Trodde sånt kom typ i tredje trimestern, men är det inte Lutinus så är det hormonerna som styr. Vaknar typ vid 5 varje morgon och det känns som när man druckit vin en helkväll och står i toakön på krogen och är så kissnödig att man tror man ska gå i bitar ;)

Har exakt 4 dagar kvar på Lutinus och det ska bli så SKÖNT att slippa dem. Kladdet är ju en sak men biverkningar osv..!! Usch. Och jag vill veta vad som är min kropp och vad som är Lutinus. Bort med det. Nu vill jag vara naturlig och få känna att det min kropp visar, det är jag och inget annat. Efter så lång tid med hormonbehandling ska det bli befriande! Hur länge har ni andra kört med Lutinus, eller har ni fått det alls?

4 kommentarer:

  1. Jag har en vecka kvar med Lutinus och progynon. Slutar med det då jag är i vecka 10+0. Ska blir ooootroligt skönt att slippa kladd och trosskydd ���� Känner likt som dig att jag vill känna på kroppens naturliga symtom, inte massa stimulerade. Samtidigt är jag livrädd att kroppen inte ska klara av graviditeten själv utan att jag ska börja störtblöda och förlora eskimån. Man borde få gå på ultraljud varje vecka så man slapp all oro ����

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju läskigt att sluta på samma gång som man vill bli av med kladdandet.. Undrar varför alla får så olika lång tid, läste om nån tjej som var med i en studie där hälften fick lutinus i hälften inte alls! Så då antar jag att de frågar sig hur stor nytta man har?
      Håller verkligen med, helst hade jag velat kunna se varje vecka att allt var bra :)

      Radera
  2. Jag har fortfarande Lutinus och är i vecka 14+3 idag, ska sluta nästa torsdag så jag håller på ganska länge. Ska bli så skönt att slippa det och det äckliga kladdet. Att vänta på första ulj är superjobbigt och jag är glad att jag hade möjlighet att göra det på mitt jobbankkonto i 6+4. Önskar dig lycka till! Kram Genus Longing

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har ju lite flyt med jobbet där =) Oj så länge du tar, det måste varit påfrestande att hålla på så länge! O jag som klagar efter tre veckor..

      Radera