torsdag 2 juni 2016

Det börjar bli frestande att tjuvtesta..

Nu har ju min klinik verkligen helgarderat sig när det gäller testdag; 21 dagar efter ÄP. Då hinner ju så gott som alla få mens (enligt vissa kliniker får majoriteten mens inom 14 dagar efter ÄP om man får tro andra bloggar, vilket ju iofs alltid kan vara lite osäkert), särskilt jag som har kort cykel. Men men, man ska ju hinna kunna testa positivt också. Och med lite matte visar det sig att enligt ett antal (tro mig, man kan läsa på en hel del när man ruvar och är lite galen) källor kan man börja testa positivt dag 10-15 efter befruktning. Om då många får mens inom 14 dagar ger det ju att rätt många borde hinna få mens innan de ens hinner testa. Känns ju snopet. Självklart är det ju graviditeten och inte ett test som är nån form av mål, men all denna fokus på test och att sen inte "få" testa utan bli sådär gammaldags nerslagen av tant röd? Hallå, så naturliga kan vi ju inte vara. Ivf-Bebbar tillkommer på de mest kliniska sätt och jag vill gärna få testa om jag har en på gång på precis lika konstgjort vis. ;) Jag vill kunna kolla stickor med hopp!  (Och ja jag vet att det är helt naturligt att man får veta om man är gravid lagom till mensen borde komma. Men varför tusan lägger de testdag så himla sent då?)

Imorgon (detta skrivs nattetid så samma datum liksom) är det 10 dagar sedan plock. Borde vara första ens möjliga chansen att få plus.. fast borde vänta lite till. Dumt bli besviken i onödan fast jag VET att ett tidigt test inte är värt att bli besviken över.

Brösten är i alla fall övertygade om att nåt lattjo är på gång, Lutinus alternativt bebis (vilket som nu är skyldigt) funkar bättre än värsta vadderade bhn. Känns som om jag har jätteboobs gjorda av gummi- ömt gummi. Weird men ser rätt kul ut ;)

Testlagret påfyllt.. (Köp CB:s digitala eller RFSU:s hellre än CB vanliga, dessa är kassa, läste på förpackningen när jag fick hem dem att de egentligen bara har bra säkerhet samma dag som förväntad mens.. medan RFSUs funkar från 4 dagar innan! Synd det inte stod tydligt på hemsidan där jag köpte dem.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar