söndag 27 mars 2016

Påsk och fel sorts "väntans tider"

Min tanke var ju att ha en väldigt väl uppdaterad blogg.. men det är bannimej svårt när här inte händer något! Jag som vill gå och vänta på bebis går och väntar på mensen. Men icke! På tisdag är det jag som ringer kliniken och hör hur länge jag ska vänta innan det är dags att knuffa igång det hela på nåt sätt. Känns alltid bättre att ta beslut än att bara gå och vänta utan plan tycker jag!

I övrigt är det påsk som vi ju alla vet, jag jobbade inatt och jobbar även hela dagen imorgon. Inte så mycket till ledighet men hellre jobba nu och samla in lite pengar & komptid som kan behövas när det drar igång med IVFen.. det har sina sidor att ha kliniken flera timmar bort, ett besök blir ju = borta en heldag från jobbet. Sedan var det inte frivilligt som jag blev schemalagd så mycket men jag försöker se det positiva!

Jag vet inte om jag skrivit det, men jag har iaf köpt ett litet paket med babykläder. Kommer inte öppna det, känner mig lite vidskeplig så, men kunde inte låta bli att skaffa något litet att drömma om <3 Kalla mig fjantig men jag kunde inte låta bli.. Jag ska hämta ut det i veckan och lägga det i en garderob eller något, och blir det ingen bebis för mig kommer jag lämna det till nån välgörenhetsinsamling. Så till någon nytta kommer det bli. Förhoppningsvis för mitt egna lilla knytte..!

Har annars köpt blommor idag och försökt få lite vårkänslor. Solen har strålat och ja, såna dagar känns allt lite lättare :) Hoppas ni har en trevlig påsk!

Älskar Hortensior! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar