måndag 14 mars 2016

Lagen om alltings jävlighet..

Jag har under hela mitt vuxna liv haft mens som en klocka. Alldeles för ofta (var tredje vecka) och helt omöjlig att rubba någon längre tid, hur jag än försökt genom åren med p-piller, "flytta mensen-tabletter" mm. Varje solsemester har nog tant röd lyckats dyka upp hur jag än försökt motverka det hela.

Men NU. Nu när vi äntligen ska börja med IVF och det varit en sån enormt lång väntan och behandling med Provera som faktiskt fått mensen att avstanna, då jäklar.. händer ingenting. Nada. Nicht. Inte ett skvatt. Det ironiska är att första gången de provade att ge mig provera så fick vi höja dosen massor för att jag blödde hela tiden..

Fick lite spader och tog ett gravtest fast jag vet bättre. Men inte då. Sällan har en ensam linje varit så tydlig. Och här märks varken mens eller mensvärk. Det är enormt frustrerande att bara gå och vänta! Undrar hur länge man ska gå innan man borde ringa kliniken. Suck och grr..


3 kommentarer:

  1. Usch så tråkigt när mensen plötsligt beter sig annorlunda. Händer mig också vid ivf, kroppen är bra klurig.

    SvaraRadera
  2. Usch så tråkigt när mensen plötsligt beter sig annorlunda. Händer mig också vid ivf, kroppen är bra klurig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en ständig karusell det här! :/

      Radera