onsdag 16 mars 2016

Och alla säger de olika

Något som jag upplever som rätt så frustrerande i den här infertilitetskarusellen är att det ständigt är olika bud från olika håll. Vissa gör kort protokoll, andra långt (ingen verkar kunna säga varför). Det sprutas olika märken och olika tider och olika länge. Givetvis beroende på hur man som individ svarar på behandlingen, men ändå.

Själv stör jag mig just nu på att jag ser flera som fått ett exakt datum när de ska börja spraya, medan jag själv har fått direktivet "börja på mensens tredje dag". I och med att mensen lyser med sin frånvaro känns det enormt frustrerande att andra kan få exakta datum fast de inte vet exakt var i cykeln de är, medan jag måste vänta. Jag förstår ju varför de vill att jag ska börja vid mensen men det känns ändå orättvist på något sätt. Varför behöver inte alla vänta? Ja, jag vill självklart få så bra chanser som det bara är möjligt, men ibland känns alltihop så himla godtyckligt och som att det skiljer sig helt beroende på vilken klinik och vilken läkare man får.

Jag gillar inte att det inte är uppstyrt. Jag vill ha koll, veta att de gör det som i studier visat sig funka bäst. Jag vill helst ha det svartvitt och glasklart och jag vill komma igång NU. Det är så nedbrytande att vara som ett offer för sin egen trasiga kropps nycker. Kunde man inte bara få vara frisk?? :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar