onsdag 28 september 2016

Det här med att bli en elefant

Alla gravidmagar med bebis i är fantastiska. Det tycker jag verkligen, och det har jag nog än mer insett med tanke på vad bloggen heter, om ni förstår. Små magar som stora. Och hade jag haft en minimage hade jag säkert gnällt här över det. Men jag har nu inte en minimage. Jag har en synnerligen utputande rejäl härkommergravido-mage. Fick ju höra av en tjej i vecka 12 att jag var tjockare än hennes kompis som var i v 38. Inte den skönaste kommentaren att ge eller få, men människor blir ju tydligen lite idiotiska när de ser/får veta att någon är gravid. Det liksom ramlar ut knasigheter ur käften. Som "Åh jag måste få känna" fast man knappt sett människan förr. Så fan heller, känn på dig själv, slemmo!

Men åter till elefantmagen. Vanliga jeans har jag ju knappt kunnat ha sedan IVFen, för när IVF-svullnaden lagt sig hade gravidmagen börjat puta. Nu är jag i 20+1 och det är gravidkläder som gäller, förutom lite mjukisbyxor o annat. Läste för några veckor sedan att man skulle skaffa sig några stooora trosor för det blir så skönt att ha sedan. Håhåjaja tänkte jag, tänker då INTE skaffa några Bridget Jones-jättetrosor, nog för att string inte direkt är aktuellt men vanliga vettiga bör man ju kunna ha liksom. Tänkte jag. Så förra veckan gick jag på jakt efter underkläder till min numer rätt nyomvandlade kropp, och gud vad tråkigt det är med underkläder när man är gravid. Hej, lägg massor med pengar på plagg du kanske kan ha en månad.. Har man som jag numer 80D, och då är jag ju bara halvvägs, så tänker jag att det nog är läge att köpa nån E-kupa för att ha marginaler. Och de finns verkligen knappt utom i lite dyrare butiker typ Twilfit, och även där är det inte så himla många märken som gör så stort (och de verkar tro att alla med D-kupa eller större behöver 85 runt, minst). Och de bh-arna kostar ju över femhundralappen i regel, uäh. Sedan tänker jag att amningsbh ska man ju ha. Och de verkar gjorda för folk med minikupa. För helsike, mina väger bly och behöver stöd, de behöver inte lite tunn bomull med tunn resår under! Tips på bra stadiga amningsbhar emottages tacksamt..

Trosorna ska vi inte tala om. Köpte tre stycken i två storlekar större än normalt och guuuudar vad najs det var att ta på. Som att dra av sig nyinköpta tajta jeans och mysa ner sig i mjukisarna, typ. Aaaah. Bridget, jag förstår dig. Totally. Mannen får blunda helt enkelt, jättepanties here I come.

För övrigt kan jag tala om att jag bara gått upp 4 kilo så att magen är gigantisk är inget jag ätit mig till- snarare ser jag smalare ut i ansiktet osv än innan. Men bebis vill väl ha gott om utrymme helt enkelt ;) Nojar lite över bristningar, men bara lite eftersom det känns som att jag inte kan påverka det. Mamma har knappt några alls efter tre graviditeter, men mormor hade massor (dock efter tvillingar) så det där med generna kan ju gå hur som. Har införskaffat den här och kladdar med så får vi se, men lite mysigt smörja in jättekulan om kvällarna i alla fall:


7 kommentarer:

  1. Så kul att komma in på den här bloggen och få läsa om din resa! Jag börjar själv med sprutor imorgon och troligtvis äggplock v41. Du ger mig hopp! ^^,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du känner så! Jag fick ju avbryta o börja om, köra långt protokoll osv, fick rätt dåligt besked första ultraljudet av den omgång som blev av- men se på tusan, när första ägget var på plats ville det sig tydligen! Tycker själv det var få man läste om som lyckades på första återföringen men vi finns ju faktiskt, o ska vara ca 35% enligt rmc som jag gick på :)

      Radera
    2. Jag går också på RMC :) ja, jag har ju ingen aning om hur jag kommer reagera på behandlingen (kör korta). Antingen så går det eller så går det inte, men ändå kul att läsa om när det går bra (till slut) :)

      Radera
  2. Tänk vad det här med storlekar är olika. Har en på jobbet som ska föda om bara nån vecka och hennes mage är mindre än min är nu snart halvvägs.
    Och BH..vilket jippo. Jag har väldigt små bröst men hittar inga bra BH, jag har BHkris snart.. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det knasigt hur det kan skilja? Går verkligen inte att se på en mage hur långt nån är gången. Och verkligen bh-kris! O rätt trista pengar att lägga tycker jag när man inte hittar nåt fint och inte vet hur länge man kan ha användning för det..

      Radera
  3. 😂 😂 😂 helloj Bridget!😂😂😂 Kanske borde ut och shoppa lite😊 Inte på grund av Gravidmage än då utan jag kör fortfarande IVF svullen😉😉 men allt klämmer ju även med den😊 You go Bridge 😂😂🎈

    SvaraRadera
    Svar
    1. IVF-svullen o gravidsvullen var typ lika obekvämt i mitt fall så jag är helt enig ;)

      Radera